سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی انواع مخزن 2000 لیتری پلی اتیلن

 

یکی از لیتراژ های پر طرفدار در محصولات پلی اتیلن مخزن 2000 لیتری می باشد که در این مقاله قصد داریم این لیتراژ را در انواع مختلف مخازن بررسی کنیم    .

مخزن 2000 لیتری افقی

ابعاد مخزن 2000 لیتری افقی عبارت است از طول 169 سانتی متر ، عرض 110 سانتی متر و ارتفاع 114 سانتی متر. (ابعاد ذکر شده تقریبی هستند و در برند های مختلف متقاوت هستند)

مخزن آب 2000 لیتری پلی اتیلن افقی از پلی اتیلن food grade مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان استاندارد تولید شده و  در مصارف بهداشتی و خوراکی کاربرد زیادی دارد. از این مخزن می توان برای ذخیره سازی آب و انواع مایعات و مواد شیمیایی و خوراکی استفاده کرد.

آب درون مخازن پلی اتیلن که از مواد اولیه با کیفیت و درجه یک تولید شده است، کاملاً گوارایی خود را حفظ می کند و هیچ گونه بو و مزه ای به خود نمی گیرد. در هنگام خرید مخازن آب پلی اتیلن، از کیفیت بالای مواد اولیه اطمینان کافی را کسب نمایید.

مخزن 2 هزار لیتری به خوبی می تواند آب مصرفی مورد نیاز 8 واحد مسکونی را تامین نماید. مزیت اصلی مخازن پلی اتیلن افقی، پخش کردن وزن مخزن و مایع درون آن در سطح بیشتری نسبت به سایر مخازن است و می تواند بهترین گزینه برای نصب در پشت بام ها باشد.

مخازن آب پلی اتیلن و پلاستیکی در کاربردهای گوناگونی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

ذخیره آب شرب خانه ها، ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی و اسید ها در کارخانجات صنایع غذایی، کشاورزی و دامپروری از جمله پرکاربردترین حوزه هایی است که از مخزن آب پلی اتیلن یا پلاستیکی استفاده می شود.

مخازن آب پلی اتیلن افقیاز نظر شکل و ظاهر شبیه مخازن آب فلزی و به صورت پایه دار تولید می شوند.

طراحی مخازن افقی باعث می شود تا فشار کمتری به سطح محل نصب مخزن وارد شود در نتیجه برای نصب در مکان هایی نظیر پشت بام ها که در برابر وزن زیاد محدودیت هایی دارند مناسب هستند. همچنین ارتفاع مخازن افقی نسبت به مخازن عمودی کمتر است در نتیجه در برابر وزش بادها استحکام بیشتری دارند.

کوتاه بودن ارتفاع مخازن افقی سبب شده است تا در مکان هایی که محدودیت ارتفاع وجود دارد گزینه های مناسبی نسبت به سایر مخازن باشند.

مخزن 2000 لیتری عمودی

ابعاد مخزن 2000 لیتری عمودی عبارتند از 132 سانتی متر قطر، 188 سانتی متر ارتفاع. (ابعاد ذکر شده تقریبی هستند و در برند های مختلف متقاوت هستند)

مخزن آب پلی اتیلن 2000 لیتری عمودی در دو نوع تک لایه ( بی رنگ ) و سه لایه و به صورت عمودی (ایستاده) تولید می شود . در مخزن سه لایه به دلیل وجود یک لایه تیره رنگ امکان نفوذ نور آفتاب به داخل مخزن آب پلی اتیلن وجود ندارد در نتیجه شرایط برای رشد جلبک ها فراهم نمی شود. از اینرو برای ذخیره سازی آب شرب ، مخزن آب سه لایه توصیه می شوند.

مخزن پلی اتیلن 2000 لیتر سه لایه مخزن مارکت یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت می باشد که عموماً به منظور ذخیره سازی آب ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اینکه هر واحد مسکونی در کلان شهری مثل تهران نیاز به ذخیره سازی 250 لیتر آب به ازای هر شبانه روز دارد از این رو این مخزن آب می تواند برای یک ساختمان 6 واحدی انتخاب ایده آلی باشد.

مخازن عمودی پلی اتیلن جهت مصارف مختلفی مانند خانگی، صنعتی، کشاورزی و غیره مناسب بوده است؛ علاوه بر این مخازن عمودی جهت نگهداری سایر مایعات با چگالی نزدیک به آب بسیار مناسب می باشند.

منبع آب عمودی (منبع آب ایستاده) با توجه به اینکه واکنش شیمیایی با مواد مجاز ذخیره شده درآن نداردگزینه مناسبی جهت نگهداری مواد اسیدی، سوختی وغیره که چگالی یا به عبارت دیگر دانسیته نزدیک آب دارند می باشند.

منبع آب عمودی پلی اتیلن (منبع آب ایستاده پلاستیکی) همانطور که قبلا اشاره شده بود در ابعاد، لیتراژ و شکل های مختلفی تولید می شوند؛ که بسته به نوع استفاده و مواد ذخیره شده در آن به صورت تک لایه، بی رنگ، سه لایه معمولی، سه لایه آنتی باکتریال و چهار لایه آنتی باکتریال تولید می شوند.

مخزن 2000 لیتری قیفی

ابعاد مخزن 2000 لیتری قیفی عبارت است از قطر 133 سانتی متر و ارتفاع 208 سانتی متر است، قطر درب 55 سانتی متر و قطر دریچه 47 سانتی متر است. (ابعاد ذکر شده تقریبی هستند و در برند های مختلف متقاوت هستند)

مخازن قیفی به مخازن پلاستیکی گفته می شود که دارای یک کف مخروطی یا زاویه دار یا قیفی است و به یک نقطه می رسد و امکان تخلیه مایعات و مواد به شکل کامل را مهیا می کنند
این مخازن مناسب جهت نگهداری انواع مایعات در صنایع هستند .
مخازن قیفی حتما باید بر روی پایه نصب شوند . پایه های این مخازن نیز داری شکل خاصی بوده اند و جنس آن معمولا از فلز (آهن) می باشد. لازم به ذکر می باشد پایه ای که تهیه می شود حتما باید تحمل وزن مخزن به همراه مواد داخل آن را داشته باشد.

مخازن قیفی پلی اتیلناز مخازن پرطرفدار و پرکاربرد برای نگهداری و ذخیره سازی مایعات می باشد. مخازن قیفی پلی اتیلن بدلیل داشتن ته قیفی شکل، بروی پایه هایی قرار می گیرند که قابلیت نصب شیر در انتهای مخزن قیفی وجود دارد با وجود این قابلیت می توان با باز کردن شیر انتهایی تا قطره ی آخر آب موجود در این مخازن را تخلیه کرد که این یک ویژگی و مزیت بزرگ برای تمامی مخازن مخازن قیفی پلی اتیلن می باشد، این ویژگی در سایر مخازن پلی اتیلن وجود ندارد.

مخازن قیفی پلی اتیلن بصورت تک لایه و چند لایه قابل طراحی، تولید و ساخت هستند، مخزن های مخروطی تک لایه بدلیل وجود فقط یک لایه در برابر نور خورشید دچار جلبک می شود به همین دلیل برای استفاده در فضای آزاد و ذخیره آب آشامیدنی قابل استفاده نمی باشد اما مخازن های مخروطی چند لایه به دلیل داشتن یک لایه ی رنگی اضافی در برابر نور خورشید و اشعه فرانبفش مقاوم بوده و ضد جلبک هستند به همین دلیل برای استفاده در فضای باز و ذخیره آب آشامیدنی کاربردهای فراوانی دارند.
مخازن قیفی پلی اتیلن بصورت خام بوده و هیچ گونه اتصالات اعم از فیتینگ های برنجی، پلی اتیلنی، شیر تخلیه و غیره بروی آن ها نصب نشده است. بنا به درخواست مشتری کلیه این اتصالات در انبار فروش قابل نصب می باشند. برای ثبت سفارش انواع مخازن قیفی پلی اتیلن به همراه اتصالات مورد نیاز با کارشناسان فروش مخزن مارکت تماس بگیرید.

مخزن 2000 لیتری مکعبی

ابعاد مخزن 2000 لیتری مکعبی افقی عبارت است از طول 229 سانتی متر، عرض 120 سانتی متر و ارتفاع 82 سانتی متر و ابعاد مخزن 2000 لیتری مکعبی عمودی عبارت است از طول 161 سانتی متر، عرض 60 سانتی متر و ارتفاع 132 سانتی متر. (ابعاد ذکر شده تقریبی هستند و در برند های مختلف متقاوت هستند)

ویژگی بسیار مهم مخزن مکعبی ارتفاع و عرض مناسب آن است که باعث می شود در مکان هایی با ارتفاع زیاد و سطح کم(عمودی) و مکان هایی با ارتفاع کم و سطح زیاد(افقی) قرار گیرند.

مخزن آب مکعبی افقی و عمودی مناسب برای نگهداری انواع مایعات شیمیایی با چگالی های متفاوت و همچنین مشتقات نفتی و اسیدی-بازی می باشند.

این مخازن برای استفاده در پشت بام ساختمان هم بسیار مناسب می باشند؛  زیرا سطح مقطع بزرگی دارند و فشار ناشی از وزن سیال را در مساحت و سطح بیشتر پخش می کنند و به سازه و سطح زیرین مخزن فشار کمتری وارد می شود.

در مخازن مکعبی سه لایه به دلیل وجود یک لایه تیره رنگ امکان نفوذ نور آفتاب به داخل مخزن آب وجود ندارد در نتیجه شرایط برای رشد جلبک ها فراهم نمی شود.

از این رو برای ذخیره سازی آب شرب ،  مخزن آب پلی اتیلن سه لایه توصیه می شود،  این مخزن به خوبی می تواند آب مصرفی مورد نیاز 6  الی 8  واحد مسکونی را تامین نماید. مزیت اصلی مخزن مکعبی ابعاد و شکل هندسی آن است و به خوبی در مکان هایی مخازن دیگر امکان نصب ندارند ،  قابل نصب می باشند و فضای کمی را اشغال می کنند.

این مخازن به صورت پیش فرض فاقد هر گونه اتصال ورودی و خروجی ( فیتینگ)  می باشند به همین دلیل مشتریان گرامی در صورت تمایل و در هنگام ثبت سفارش می توانند در خواست نصب این اتصالات را به کارشناسان فروش شرکت اعلام کنند

مخزن 2000 لیتری بیضی

ابعاد مخزن 2000 لیتری بیضی عبارت است از طول 220 سانتی متر، عرض 136 سانتی متر و ارتفاع 97 سانتی متر. (ابعاد ذکر شده تقریبی هستند و در برند های مختلف متقاوت هستند)

مخزن پلی اتیلن بیضی مناسب برای ذخیره و حمل آب، مواد لبنی، مایعات خوراکی، مایعات شیمیایی و مشتقات نفتی می باشد. این مخازن از مواد پلی اتیلنی ساخته می شوند و جزء مخازن ارزان قیمت به حساب می آیند.

مخزن پلی اتیلن بیضیطول عمر و دوام بالایی نسبت به مخازن فلزی مشابه دارد؛ این مخازن با ارتفاع کم و طول زیادی که دارند برای فضاهایی که محدودیت ارتفاع دارند بسیار مناسب است.

مخازن  بیضی شکل، که با نام مخازن خوابیده نیز شناخته می شود؛ همانطور که از نامش پیداست به شکل بیضی تولید می شود . این مخازن را که از مواد پلی اتیلن تولید می کنند از مخازن ارزان و باکیفیت می باشد که دارای دوام و طول عمر بیشتری نسبت به نمونه های فلزی می باشد.

از این رو انتخاب این نوع مخازن جهت ذخیره سازی آب برای مکان هایی که شکل هندسی خاصی دارند بسیار مناسب می باشد . این مخازن را با ارتفاع کم و طول زیاد تولید می کنند که برای مکان هایی که محدودیت ارتفاع دارند بسیار مناسب می باشند.

مخازن بیضی از مواد اولیه درجه یک و دارای تاییدیه های بهداشتی و غذایی (Food Grade) از سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد ایران است. عموما مخزن های بیضی  برای نگهداری و ذخیره سازی آب شرب در ساختمان استفاده می شود ، با این وجود از این مخازن برای نگهداری انواع مایعات غذایی ، دارویی ، شیمیایی و حتی سوخت نیز استفاده می شود.

کلیه مخازن چند لایه از جمله مخازن بیضی شکل دارای یک لایه میانی مشکی رنگ مقاوم در برابر تابش اشعه UV خورشید است.البته شما می توانید در جاهایی که نور مستقیم خورشید وجود ندارد از مخازن تک لایه هم استفاده کنید منتهی با توجه به تفاوت قیمت ناچیز مخازن تک لایه و چند لایه ، پیشنهاد ما به شما استفاده از مخازن بیضی آنتی باکتریال چند لایه است.

مخزن 2000 لیتری نیسانی

ابعاد مخزن 2000 لیتری نیسانی عبارت است از طول 205 سانتی متر، عرض 153 سانتی متر و ارتفاع 95 سانتی متر. (ابعاد ذکر شده تقریبی هستند و در برند های مختلف متقاوت هستند)

مخازن نیسانی، مناسب وانت بارهای نیسانی بنزینی و دوگانه سوز در انواع مختلف و با بهترین مواد اولیه تولید شده . مخازن پلی اتیلن نیسانی از پشت وانت به راحتی سوار و پیاده می شوند و می توان درون آن ها انواع مایعات، مواد سوختی، اسید و مواد شیمیایی، ذخیره و جابه جا کرد؛ همچنین از تانکر پشت نیسان برای حمل آب شرب، ماهی زنده و دیگر آبزیان نیز می توان استفاده کرد.

تانکر پلاستیکی نیسانی به گونه ای طراحی و ساخته شده است تا بتواند به خوبی در برابر فشار ناشی از جابجایی مایعات در حین حرکت وانت مقاومت کند. این مزیت را سایر مخازن پلی اتیلنی ندارند و در صورت استفاده از آنها، به دلایل عنوان شده مخزن آسیب خواهد دید.

درون تانکر پلاستیکی نیسانی از جنس پلی اتیلن، می‌توان انواع مایعات از جمله آب شرب، مواد شیمیایی ( مایعات اسیدی، بازی و مشتقات نفتی )، مواد سوختنی، مواد غذایی، مواد دارویی و حتی آبزیان زنده را ذخیره و حمل کرد. کاربرد دیگر تانکر پلاستیکی نیسانی تک جداره برای حمل مواد شیمیایی است و نوع سه لایه آن را برای حمل انواع مایعات مخصوصا آب شرب، می‌توان استفاده کرد. چرا که سه لایه آنتی باکتریال بودن تانکر آب پلاستیکی سه لایه، مانع رشد جلبک و باکتری در آب مخزن می‌شود. به همین دلیل بهترین تانکر آب پلاستیکی، نوع سه لایه آن است

مخزن 2000 لیتری زیرپله

مخزن زیر پله ایدر شرایطی که محدودیت فضا وجود دارد به عنوان مخزن راه گشا مورد استفاده قرار میگیرد. این مخازن را می توان به راحتی از در و راهروهای باریک عبور داد و در مکان مورد نظر قرار داد.

به طور کلی در ساختمان ها و آپارتمان ها مکان مشخصی برای قرار دادن مخزن پلی اتیلن معمولی (مخزن پلی اتیلن عمودی و افقی) در نظر گرفته نشده است پس بهترین جایگزین با این محدودیت فضا مخزن پلاستیکی زیر پله ای است.

مخزن زیر پله مخزنی در ردیف مخازن افقی ولی شیب دار است که به دلیل شکل ظاهری شیب داری که دارد بهترین انتخاب برای فضای پرت زیر راه پله ها است.

امروزه با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی و ساخت ساختمان هایی با متراژهای کم و فضای کوچک ، استفاده از مصالح و تجهیزات ساختمانی که بتواند برای فضای کم یا بی استفاده زندگی امروز مورد استفاده قرار گیرد ، بیش از قبل مهم است.

همانطور که از نام مخزن زیرپله پیداست از این مخازن جهت فضای پرت زیر پله ها که یا به طور کامل بی استفاده می ماند یا به محلی برای انبار کردن و نگهداری لوازم به درد نخور اختصاص دارد استفاده می شود. طراحی و شکل ظاهری مخازن زیر پله ای به گونه ای است، که از آن در مکان هایی مثل زیر راه پله ها، پارکینگ ها و اتاقک های تاسیسات که فضای محدودی دارند استفاده می شود.

شرایط نگهداری از مخزن 2000 لیتری پلی اتیلن

بعد از خرید و نصب صحیح مخزن چیزی که حائز اهمیت است مراقبت و نگهداری درست از مخزن پلی اتیلن می باشد که در ادامه به بررسی چندین مورد می پردازیم:

  1. هیچگاه مخزن پر از مایع را جابجا نکنید.
  2. هرچند وقت یکبار مخزن باید بازدید شود به خصوص محل اتصالات آن.
  3. بیرون و درون مخزن را مرتبا تمییز نگه دارید.
  4. از ایستادن و قراردادن وسیله روی مخزن خودداری کنید.
  5. برای جابجایی مخزن به هیچ عنوان از اتصالات به عنوان دستگیره استفاده نکنید.
  6. مخزن پلی اتیلن مناسب نگه داری مایعات با دمای 60 تا 30- درجه می باشند نباید مایعات خارج از این محدوده دمایی را در آن ها نگه داریم.
  7. قبل از جابجایی مخزن کلیه ی اتصالات مربوطه را باید باز کنید تا هیچ گونه آسیبی را متحمل نشوند.
  8. قبل از جابجایی مخزن حتما آن را خالی کنید و سعی نکنید برای جابجایی مخزن پر از جرثقیل و یا لیفتراک استفاده کنید.
  9. اجازه ندهید که پمپ در فصل سرما یخ بزند.
  10. بهتر است برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید مخزن و پمپ را در یک محیط سر بسته نگه داری کنید.
  11. هیچ گاه درب مخزن را باز نگذارید.
  12. برای حفظ امنیت کلی بهتر است محل نگهداری مخزن دارای درب و قفل باشد.

جهت مشاهده محصولات مخزن 2000 لیتری را در مخزن مارکت مشاهده کنید.