سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد مخزن قیفی چیست؟ چه پایه ای مناسب این مخازن است؟

منبع : فروشگاه اینترنتی البرز مخزن مقاله : کاربرد مخزن قیفی چیست؟ چه پایه ای مناسب این مخازن است؟

کاربرد مخزن قیفی چیست؟

 

بهترین کاربرد مخزن قیفی، برای موادی است که نیاز به زهکشی کامل دارند. زیرا مخزن قیفی یا مخزن ته مخروطی، باعث تخلیه کامل مواد درون مخزن می‌شوند. نوع طراحی این مخازن امکان تخلیه مایعات و مواد به شکل کامل را مهیا می‌کند. و در مقایسه با یک مخزن معمولی با کف مسطح، در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌کند.

کاربرد مخزن قیفی از این نظر منحصر به فرد است که؛ محتوای دورن آنها به طور کامل از طریق انتهای مخروطی در پایین مخزن تخلیه می‌شود. در مخازن پلی اتیلن مخروطی، قرار گرفتن مخزن بر روی پایه‌های مخصوص و صاف بودن دیواره‌های داخلی مخزن، تخلیه کامل را تضمین می‌کند. همچنین این مخازن می‌توانند به خوبی زهکشی از لجن و رسوب را انجام دهند.

 

کاربرد مخزن قیفی در کجاست؟

کجا باید از مخازن قیفی استفاده کرد

بیشترین کاربرد مخزن قیفی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری، تولیدی و تصفیه آب است. از جمله مواردی که از مخزن قیفی یا مخزن پلاستیکی مخروطی استفاده می‌شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تصفیه آب، بیودیزل و سوخت‌های زیستی (WVO)
  • برای ذخیره آب
  • ذخیره کود مایع
  • نگهداری غلات یا خوراک گاو
  • تولید غذا و ذخیره مواد خوراکی مایع
  • مخازن میکسر
  • مخازن لجن و ته نشینی
  • تصفیه فاضلاب خام
  • پرورش آبزیان
  • و سایر مایعات و مواد شیمیایی

 

شیب مناسب مخزن قیفی

شیب مناسب مخزن مخروطی

شیب مخزن، بر میزان بازدهی و کاربرد مخزن قیفی، برای مواد مختلف تاثیر می‌گذارد. معمولا از شیب 30، 45 و 60 درجه در انواع سایز مخازن مخروطی استفاده می‌شود.

مواد ذخیره شده و اندازه مخزن، میزان شیب مورد نیاز را  تعیین می‌کند. مواد خشک و مایع به شیب کمتری نیاز دارند. در حالی که مواد سنگین و لجن‌دار، به طراحی مخزن با شیب تندتر برای سهولت در تخلیه نیاز دارند. به طور مثال؛ استفاده از زاویه 60 درجه، که تندتر است، به عنوان موثرترین مخزن مخروطی در ته نشینی و جداسازی مواد، اثبات شده‌است.

 

آیا مخزن مخروطی یا قیفی برای نگهداری آب و مواد غذایی تایید شده است؟

مخزن پلاستیکی قیفی ساخته شده از پلی اتیلن در شرکت تهران پلیمر یارا، با کیفیت‌ترین مخزن برای نگهداری آب آشامیدنی و مواد غذایی است. این مخازن از پلی اتیلن درجه یک ساخته می‌شوند. و از نظر غذایی تایید شده هستند. مخزن آب پلی اتیلن قیفی از پلی اتیلن با چگالی متوسط ساخته شده‌است. این نوع منبع آب قیفی دوام بالایی دارد و در برابر اشعه ماوراءبنفش مقاوم است. مخازن پلی اتیلن مخروطی به صورت چرخشی قالب‌ریزی می‌شوند. ساخت مخزن پلی اتیلن به این روش، باعث تولید مخزن آب قیفی به صورت کاملا یکپارچه، بدون درز و نشست و با سطح داخلی صاف می‌شود. علاوه بر این، مخازن قیفی تهران پلیمر، به دلیل استفاده از تکنولوژی نانو، آنتی باکتریال بوده و کاملا ضد میکروب هستند.

بنابراین جهت کاربرد مخزن قیفی برای آب آشامیدنی و صنایع غذایی حتما از مخزن قیفی پلی اتیلن که سه لایه و آنتی باکتریال باشد، استفاده کنید.

 

پایه مخازن قیفی پلی اتیلن

پایه مخازن قیفی پلی اتیلن

برای کاربرد مخزن قیفی پلی اتیلن در صنایع مختلف، بهترین روش استفاده، قرار دادن مخزن بر روی پایه یا حفاظ مخصوص مخزن است. پایه مخزن مخروطی باید به درستی در اطراف مخزن قرار بگیرد. همچنین باید به اندازه کافی محکم باشد. تا بتواند وزن مواد ذخیره شده را تحمل کند. استفاده از این پایه‌های مخصوص، باعث پشتیبانی از مخزن می‌شود. پشتیبانی صحیح از مخزن ته مخروطی، برای جلوگیری از نشت و آسیب رساندن به مخزن و اطمینان از کارکرد ایمن و موثر، امری حیاتی است.

همچنین باید مطمئن باشید که محل نصب مخزن آب، در منطقه‌ای با بیشترین پایداری و بر روی سطحی صاف و تراز شده باشد. (برای نصب صحیح پایه مخزن، مقاله راهنمای آماده‌سازی پایه مخزن آب را مطالعه کنید)

 

 

نتیجه‌گیری

مخازن پلی اتیلن مخروطی معروف به مخزن قیفی یا مخزن زوک، به صورت عمودی بوده و بر روی پایه نصب می‌شود.  بهترین کاربرد مخزن قیفی، تخلیه مواد و مایعات به طور کامل است. این مخازن یک راه حل تضمینی برای خروج مایعات تا آخرین قطره می‌باشند. این ویژگی در سایر مخازن پلاستیکی وجود ندارد. و به همین دلیل کاربرد مخزن قیفی در صنایع، کاملا منحصر به فرد است.

برای مشاهده انواع لیتراژ و قیمت مخزن قیفی پلی اتیلنی می‌توانید به اینجا بروید. و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مخازن یا دیگر کاربرد مخزن قیفی، به مشخصات فنی این محصول مراجعه کرده و یا با متخصصین ما در فروشگاه البرز مخزن تماس بگیرید.